onsdag 12. september 2012

Familielivet for Maudsen

Rett etter gudstjenesten søndag den 26 august, skulle Åse kjøre Gina og meg til vær vår vertsfamilie. Paul min "far" var jo i kirka og hadde med seg bilen, så hvorfor i alle dager skule Åse trenge å følge meg bort... Så det var rett inn i bilen, veiledet av 10 åringen som faktisk kunne noe få ord på engelsk. Jeg ble godt tatt i mot av resten av fam., og ført opp til et rosa prinsesse rom (bilde kommer senere), som skulle bli mitt rom for de neste 4 ukene. På veien ned til stua igjen, hørte jeg at det ringte på døra, og ble litt oppmuntret i god tru på at det var Åse som allerede kom for å hilse på... Men nei da! Inn døra kom broren til min "far", hans kone og tre barn. Svigerinnen til min "far" hadde nemlig geburstag, og den skulle jo feires akkuratt her. Så min førte dag i min nye fam. ble et familieselskap (og ja jeg har vert i tre til etter det...).
Jonathan den eldste gutten i  huset (10 år) fortalte meg hele den første uka at han bursdag på førstkommende fredag. Det var umulig å misforstå selv på spansk. Så snill som jeg er bestemte jeg meg for å kjøpe en geburstagsgave til han, og som jeg fort fant ut hadde de verken lest Harry Potter bøkene, eller sett filmene. Så jeg kjøpte de 3 første filmene til han, og 1 film til meg selv for tilsammen 5 dollar (det tilsvarer 30-35 Kr), så da var jeg igrunn veldig fornøyd. Gaven ble en suksess! Vi har hatt tre kvelder der hele fam. har samlet seg for å se film, og det har vært kjempe koselig! Men det viktigste av alt, de var kjempe fornøyde med filmvalget! 
Så til det litt negative; så norsk som jeg er liker jeg å ha litt alene tid til å kunne slappe av, og tenke i fred. Men som den pliktoppfyllende fam som jeg har, sørger de for at jeg aldri er alene. Det vil si at hvis de skal ut og handle, så må jeg bli med. Et eks er dagen vi dro på jakt etter ett penal, gutten i huset trengte ett nytt, og da måtte hele fam på 5+meg gå/kjøre rundt for å finne det riktige penalet (det var moren i huset som var nøye på hvordan det skulle være, ikke gutten). Det tok oss mellom 1 og 2 timer...
Når barna i huset har omgangsyken så blir det jo for dumt hvis ikke jeg også får det... Så forje mandag ble jeg derfor liggende syk etter å ha kasta opp kvelden før, det var igrunn greit for fam min tok godt vare på meg.  Etter det har jeg vært ekstremt matlei, og ønsker egentlig å slippe og spise. Men fam min har gitt meg mer mat enn noensinne! Så til Gina har jeg sagt at når vi flytter til Canar, har jeg ikke tenkt til å spise noe kjøtt og spesielt ikke kylling!  Og i dag til middag når jeg trudde at jeg satt og spiste blekksprut, viste det seg at jeg faktisk satt og spiste ku-mage... 
- Skrevet av Ellen Maud 

1 kommentar:

  1. Hahahaha! Herlig! (spiste kumage og trodde det var blekksprut)
    Høres ut som en begivelsesrik hverdag! Håper du koser deg og har kommet i godt i gang med spansken!:)

    Klem Andrea

    SvarSlett