tirsdag 28. august 2012

Morsom hendelse i dag =)


Ellen Maud og jeg var ute og gikk tur i går da vi fant ut at jeg kunne følge henne hjem for å se veien og å møte familien hennes. Da vi kom fram viste det seg at det ikke var noen hjemme, men på telefonen sa de at de skulle være tilbake om ti minutters tid. Etter ca. 20 minutter måtte jeg komme meg hjem før det ble helt mørkt (altså kl. 19), og fikk derfor ikke møtt familien til Ellen Maud. Da de forstod at jeg hadde vært der, men ikke fått sett dem, ble de visst helt fra seg og kona i huset fikk Ellen Maud til å love at ho skulle fikse et møte neste dag (altså i dag). EM ble tatt med for å spise pommes frites med pølse som godtgjørelse for ventetiden, og ble så tatt med hjem for å få kveldsmat hjemme.

Jeg fikk møte familien i dag og, som avtalt, gikk EM, kona i huset, den eldste sønnen og jeg tur i dag. Ble så med inn i huset hvor jeg fikk se igjennom tre store album av barna og familien. Da jeg skulle til å gå var kveldsmaten nesten klar, og de ville ha meg til å spise der. Ellen Maud og jeg forklarte på/med en blanding av spansk, engelsk, norsk og kroppsspråk at jeg var ventet til kvelds hjemme (for jeg ville heller være uhøflig og avslå i EM's familie, enn å forklare min at jeg allerede hadde spist). De godtok da unnskyldningen og ville ikke høre tale om at jeg skulle gå i så fælt regn (duskregn), og faren insisterte på å kjøre. Det viste seg at for å kjøre meg (ca. 1,5km) måtte alle være med - dvs.: Mannen som kjørte, Ellen Maud og alle tre ungene (ikke kona da det ikke var plass). Så kom jeg meg hjem i god behold; litt pinlig berørt, men tørr =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar